Department of Pedagogy and Primary Education
| |
email: tbabalis@primedu.uoa.gr Τηλέφωνο: 210-3688507 Διεύθυνση: ΠΤΔΕ - ΕΚΠΑ, Ιπποκράτους 20, 10680, Αθήνα | |
ENGLISH CV | |
Τίτλος Διδακτορικής Διατριβής: «Παιδιά μονογονεϊκών οικογενειών: Ψυχοκοινωνική προσαρμογή στην οικογένεια και το σχολείο. Σύγκριση με μαθητές από πυρηνικές οικογένειες»
α) Προπτυχιακό πρόγραμμα
β) Μεταπτυχιακό πρόγραμμα
Κριτής σε διεθνή και ελληνικά επιστημονικά περιοδικά:
Μέλος επιστημονικών εταιρειών:
Αλεξόπουλος, Ν., & Μπαμπάλης, Θ. (2021). Σχολείο και ηγεσία: θεωρητικές διαστάσεις και πρακτικές. Αθήνα: Διάδραση.
Babalis, Th., Xanthacou, Y., & Kaila, M. (edit.) (2018). Single-Parenting in the 21st Century: Perceptions, Issues and Implications. New York: Nova Publishers.
Calogiannakis, P., Chiang, Tien Hui, Spyridakis, J., Babalis, Th. (edit.) (2018). Interculturalism in the 21st century: prospects and challenges. Nicosia, Cyprus: ΗΜ Studies & Publishing.
Babalis, Th., & Maniatis, P. (2018). Racism and Education in Greece. Main Principles for Establishing Anti-Racist Education. In Calogiannakis, P., Chiang, Tien Hui, Spyridakis, J., Babalis, Th. (edit.). Interculturalism in the 21st century: prospects and challenges. Nicosia, Cyprus: ΗΜ Studies & Publishing.
Babalis, Th., & Tsoli, K. (2017). Classroom Life: Shaping the Learning Environment, Classroom Management Strategies and Teaching Techniques. New York: Nova Publishers.
Babalis, Th. (2015). Pedagogical science through place and time. New York: Nova Publishers.
Μπαμπάλης, Θ. (2011). Η ζωή στη σχολική τάξη. Αθήνα: Διάδραση.
Μπαμπάλης, Θ. (2011). Παιδιά μονογονεϊκών οικογενειών: Βοηθώντας στη σχολική προσαρμογή τους. Αθήνα: Διάδραση.
Μαμμούς, Κ.-Κ.Ν., Τσώλη, Κ.Λ., Μαλαφάντης, Κ.Δ., Μπαμπάλης, Θ.Κ., Γαλανάκη, Ε. (2022). Απόψεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την πρώτη εφαρμογή των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» κατά το σχολικό έτος 2021-2022. Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 39(73), 119-141.
Ζιούτου, Μ.Π., Τσώλη, Κ.Λ., & Μπαμπάλης, Θ. (2022). Επείγουσα εξ αποστάσεως διδασκαλία και δημιουργικότητα μαθητών δημοτικής εκπαίδευσης την εποχή της πανδημίας του COVID-19: μια συγκριτική μελέτη. Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 39(73), 83-104.
Tsoli, K., Babalis, T., Alexopoulos, N., & Tselepidi, R. (2022). Separating School Principal's Administrative and Pedagogical Tasks: Views of the Greek Teachers. World Journal of Education, 12(5), 10-18.
Tsoli, K., & Babalis, T. (2021). Innovation, Entrepreneurial Skills and Ethics: The Impact of a Pilot Program on Students in European Union Aged 13 - 15. Psychology, 12(9), 1364-1378.
Tsolou, O., Babalis, Th., & Tsoli, K. (2021). The Impact of Covid-19 Pandemic on Education: Social Exclusion and Dropping out of School. Creative Education, 12(3), 529-544.
Tsoli, K., & Babalis, T. (2021). Innovation, Entrepreneurial Skills and Ethics: The Impact of a Pilot Program on Students in European Union Aged 13 - 15. Psychology, 12(9), 1364-1378.
Babalis, Th., Kirkigianni, F., & Tsoli, K. (2015). School and students’ families communication techniques and relevant practices in a social pedagogical context: Primary Education Principals’ views in Greece during the economic crisis. International Journal of Social Pedagogy – Special Issue ‘Social pedagogy in times of crisis in Greece’, 4(1), 77-92.
Μπαμπάλης, Θ. (2014). Η εκπαίδευση στην αρχαία Ελλάδα προϊόν της οικονομικής και κοινωνικής κατάστασης της οικογένειας. Ηώς, 3(1), 49-65.
Babalis, Th., Tsoli, K., Nikolopoulos, V., & Maniatis, P. (2014). The Effect of Divorce on School Performance and Behavior in Preschool Children in Greece: An Empirical Study of Teachers’ Views. Psychology, 5(1), 20-26.
Babalis, Th. (2013). The relation of classroom climate to learning. Journal of modern education, 3(4), 287-299.
Babalis, Th., Tsoli, K., Koutouvela, Ch., Stavrou, N., & Alexopoulos, N. (2012). Quality and effectiveness in greek primary school. Elsevier, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 69, 1462-1468.
Babalis, Th., Xanthakou, Y., Papa, Ch., & Tsolou, O. (2011). Preschool age children, divorce and adjustment: A case study in a kindergarten. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 9(3), 1403-1426.
Τσώλη, Κ., Μπαμπάλης, Θ., & Γκιούλη, Ε. (2021). Ανάπτυξη επιχειρηματικών δεξιοτήτων σε μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ευρώπη: οι απόψεις και ο ρόλος των εκπαιδευτικών. Στο Β. Παπαβασιλείου, Γ. Ξανθάκου, Ν. Ανδρεαδάκης, Ε. Νικολάου, & Μ. Καΐλα (επιμ.). Βιοποικιλότητα, Κοινωνική και Πολιτισμική Πολυποικιλότητα (σσ. 387-405). Αθήνα: Διάδραση.
Τσώλη, Κ., Σταύρου, Ν., & Μπαμπάλης, Θ. (2020). Σχολική υποστήριξη, συνεργασία και αυτοεκτίμηση: ο ρόλος τους στη διαμόρφωση του κλίματος της σχολικής τάξης. Στο Β. Παπαβασιλείου, Γ. Ξανθάκου, Ν. Ανδρεαδάκης, Ε. Νικολάου, & Μ. Καΐλα (επιμ.). Η κοινωνική διάσταση της βιωσιμότητας: πρόσφυγες, μετανάστες και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες (σσ. 485-504). Αθήνα: Διάδραση.
Μπαμπάλης, Θ., Τσώλη, Κ., & Κολέρδα, Σ. (2019). Η διαχείριση της πολυπλοκότητας ως ικανότητας ενίσχυσης της σχέσης εκπαιδευτικού-μαθητών. Στο Α. Κοντάκος, & Φρ. Καλαβάσης (Επιμ.), Θέματα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, Η Πολυπλοκότητα στο Σχεδιασμό και στην Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών Μονάδων, τ. 11 (σσ. 218-243). Αθήνα: Διάδραση.
Gioumouki, M., Smaili, D., Antoniou, A.-S., & Babalis, Th. (2018). Single Parent Families: School Behavioral Problems and School Interventions. In T. K. Babalis, Y. Xanthacou, & M. Kaila (edit.), Single-Parenting in the 21st Century: Perceptions, Issues and Implications (pp. 185-210). New York: Nova Publishers
Babalis, Th., & Maniatis, P. (2018). Racism and Education in Greece. Main Principles for Establishing Anti-Racist Education. In Calogiannakis, P., Chiang, Tien Hui, Spyridakis, J., Babalis, Th. (edit.), Interculturalism in the 21st century: prospects and challenges (pp. 235-254). Nicosia, Cyprus: ΗΜ Studies & Publishing (in press).
Babalis, Th., Tsoli, K., & Kirkigianni, F. (2018). Psychosocial dimensions of single-parenting in Greece: reality and prospects. In T. K. Babalis, Y. Xanthacou, & M. Kaila (edit.), Single-Parenting in the 21st Century: Perceptions, Issues and Implications (pp. 167-181). New York: Nova Publishers.
Μπαμπάλης, Θ., & Τσώλη, Κ. (2018). Η εμπειρία του κυβερνοχώρου: το GameOver της παραδοσιακής εκπαίδευσης; Στο Μ. Σπυριδάκης, Η. Κουτσούκου, & Α. Μαρινοπούλου (επιμ.), Κοινωνία του κυβερνοχώρου (σσ. 525-549). Αθήνα: Σιδέρης.
Μπαμπάλης, Θ., & Τσώλη, Κ. (2017). Βιώσιμη ανάπτυξη και σχολικό περιβάλλον: η δυναμική των προγραμμάτων κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης. Στο Β. Παπαβασιλείου, Π. Φώκιαλη, Ε. Νικολάου, Δ. Ματζάνος, & Μ. Καΐλα (επιμ.), Κοινωνική και πολιτισμική βιωσιμότητα (σσ. 187-207). ΠΜΣ «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση», ΤΕΠΑΕΣ, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Ρόδος.
Μπαμπάλης, Θ., & Τσώλη, Κ. (2016). Ενισχύοντας τη Συναισθηματική Νοημοσύνη και τη σχολική επίδοση των αλλοδαπών μαθητών μέσω ενός προγράμματος κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης: πειραματική προσέγγιση. Στο Β. Μπάρος, Μ. Δημάση, Θ. Γκαμπράνη, Γ.Κ. Κωνσταντινίδου (επιμ.), Παιδική ηλικία και μετανάστευση. Προκλήσεις για την Παιδαγωγική της Ετερογένειας: Τιμητικός τόμος για τον Ομότιμο Καθηγητή Σπύρο Χ. Πανταζή (σσ. 417-446). Αθήνα: Διάδραση.
Babalis,T. & Kalakou, P. (2016). Twice a Foreigner in a Foreign Land: Dispute and Identity Assertion Among Expatriate Students in Germany, Based on Language and Origin. In P. Trifonas & Th. Aravossitas (edit.), Handbook of Research and Practice in Heritage Language Education (pp. 1-11). Springer International Publishing. doi: 10.1007/978-3-319-38893-9_20-1.
Μπαμπάλης, Θ., Μυλωνάκου-Κεκέ, Η., & Τσώλη, Κ. (2016). Η κοινωνική και συναισθηματική μάθηση ως παράγοντας βελτίωσης της επικοινωνίας στο δημοτικό σχολείο. Στο Α. Θ. Κοντάκος & Π. Ι. Σταμάτης (Επιστ. Επιμ.), Θεωρίες και Μοντέλα Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση, (τ. 2 της σειράς Επικοινωνία και Εκπαίδευση) (σσ. 207-227). Αθήνα: Διάδραση. ISBN: 978-618-5059-60-6.
Καραγιαννίδου, Αθ., Σταύρου, Ν., Ξανθάκου, Γ., Μπαμπάλης, Θ., & Καΐλα, Μ. (2015). Περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά της σχολικής τάξης. Η επίδρασή τους στο σχολικό κλίμα. Στο Ε. Θεοδωροπούλου, Π. Φώκιαλη, Β. Παπαβασιλείου & Μ. Καΐλα (επιμ.) Περιβαλλοντική εκπαίδευση και αειφόρος ανάπτυξη (σσ. 409-438). Αθήνα: Διάδραση.
Μπαμπάλης, Θ., & Τσώλη, Κ. (2015). Καλλιέργεια κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων: εφαρμογές στο σχολικό περιβάλλον. Στο Ε. Θεοδωροπούλου, Π. Φώκιαλη, Β. Παπαβασιλείου & Μ. Καΐλα (επιμ.) Περιβαλλοντική εκπαίδευση και αειφόρος ανάπτυξη (σσ. 389-407). Αθήνα: Διάδραση.
Μπαμπάλης, Θ., & Τσώλη, Κ. (2015). Διερεύνηση της αυτοεκτίμησης μαθητών του δημοτικού σχολείου: η σχέση της με τη σχολική επίδοση. Στο Κ. Μπίκος (επιμ.), Μελετήματα και ερωτήματα της παιδαγωγικής επιστήμης: Χαριστήριος τόμος στον ομότιμο καθηγητή Δημήτρη Χρ. Χατζηδήμου (σσ. 423-439). Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη.
Μπαμπάλης, Θ., & Τσώλη, Κ. (2014). Μη λεκτική επικοινωνία και συναισθηματική νοημοσύνη σε μαθητές του δημοτικού σχολείου. Στο H. G. Klinzing, Ν. Πολεμικός, Α. Κοντάκος, & Π.Ι. Σταμάτης (Επιμ.), Μη Λεκτική Επικοινωνία στην Εκπαίδευση: Θεωρία και Πράξη, τ. 1 (σσ. 365-397). Αθήνα: Διάδραση.
Μπαμπάλης, Θ. (2013). Διαστάσεις του κοινωνικού αποκλεισμού και της φτώχειας των μονογονεϊκών οικογενειών και των παιδιών τους στην Ελλάδα. Στο Δ. Δασκαλάκης (Επιμ.) Οι κοινωνικές επιστήμες και η υφιστάμενη κρίση (σσ. 459-489). Αθήνα: Παπαζήση.
Μπαμπάλης, Θ., & Μανιάτης, Π. (2013). Ενδυναμώνοντας τις ταυτότητες στην πολυπολιτισμική σχολική τάξη: Επικοινωνία, κοινωνική αλληλεπίδραση και διαπολιτισμική εκπαίδευση. Στο Π. Αγγελίδης & Χ. Χατζησωτηρίου (επιμ.), Διαπολιτισμικός διάλογος στην εκπαίδευση: Θεωρητικές προσεγγίσεις, πολιτικές πεποιθήσεις και παιδαγωγικές πρακτικές (σσ. 63-103). Αθήνα: Διάδραση.
Μπαμπάλης, Θ., Τσώλη, Κ., & Σταύρου, Ν. (2013). Σχέση συναισθηματικής νοημοσύνης και ακαδημαϊκής επίδοσης μαθητών του δημοτικού σχολείου. Στο Φ. Καλαβάσης & Α. Κοντάκος (Επιμ.). Θέματα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, Κοινωνικά δίκτυα και σχολική μονάδα: Γέφυρες και Νοήματα, τ. 6 (σσ. 204-225), Παν/μιο Αιγαίου.
Μπαμπάλης, Θ. (2022). Το ταξίδι μιας ιδέας…δημιουργικότητα και καινοτομία προς μια εκπαιδευτική ‘αλλαγή’. Στα Κ.Δ. Μαλαφάντης & Θ.Κ. Μπαμπάλης (Επιμ.), Πρακτικά Επετειακού Συνεδρίου 40 χρόνια από την ίδρυση της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος (1981-2021). Σύγχρονες τάσεις και εξελίξεις στις Επιστήμες της Αγωγής. Αθήνα: Διάδραση (υπό δημοσίευση).
Τσιμπουκλή, Α. & Μπαμπάλης, Θ. (2022). Διά βίου Μάθηση, ψηφιακή πρόκληση και δυνατότητες πρόσβασης των Κοινωνικά Ευπαθών Ομάδων. Στα Κ.Δ. Μαλαφάντης & Θ.Κ. Μπαμπάλης (Επιμ.), Πρακτικά Επετειακού Συνεδρίου 40 χρόνια από την ίδρυση της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος (1981-2021). Σύγχρονες τάσεις και εξελίξεις στις Επιστήμες της Αγωγής. Αθήνα: Διάδραση (υπό δημοσίευση).
Αρβανίτη, Β., Τσώλη, Κ., & Μπαμπάλης, Θ. (2022). Καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής και διαμόρφωση ενεργών πολιτών: η συμβολή των γονέων. Στο Σ. Καλδή, Ι. Ρουσσάκης, Β. Τζίκα, Μ. Χατζή, & Κ. Μαλαφάντης (επιμ.), Το σχολείο στη Δημοκρατία, η Δημοκρατία στο σχολείο (σσ. 343-357), Πρακτικά του ΙΣΤ΄ Διεθνούς Συνεδρίου της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος (α’ τόμ.), 29-30 Νοεμβρίου & 1 Δεκεμβρίου 2019.
Μπαμπάλης, Θ., & Τσώλη, Κ. (2021). Διδάσκοντας ηθική και επιχειρηματικότητα στα σχολεία και τις κοινότητες τους. Στο Μ. Παυλάκης & Ε. Χελιώτη (Επιμ.) Πρακτικά 1ου JA Greece Συνεδρίου ‘Εκπαίδευση για την Επιχειρηματικότητα: εφαρμογές & καλές πρακτικές στο Σχολείο & το Πανεπιστήμιο’ (σσ. 82-101) , 23-24 Σεπτεμβρίου 2021, Αθήνα.
Μπαμπάλης, Θ., & Τσώλη, Κ. (2021). Προτάσεις δημιουργικής αξιοποίησης του ανθολογίου: ένα παράδειγμα εφαρμογής στο κείμενο «Αποκριάτικη Ιστορία» του Μάνου Κοντολέων. Στα Πρακτικά Τιμητικής Ημερίδας, Μάνος Κοντολέων 40 χρόνια: Έψαχνα πάντα τις λέξεις (σσ. 105-117). Μεταπτυχιακή Κατεύθυνση Λογοτεχνία ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ, Αθήνα, 27 Νοεμβρίου 2018.
Μπαμπάλης, Θ., & Τσώλη, Κ. (2020). Οι σχέσεις με συνομηλίκους ως παράγοντας βελτίωσης του κλίματος της σχολικής τάξης. Στο Ε. Γουργιώτου, Δ. Κακανά, Μ. Μπιρμπίλη, & Κ. Χατζοπούλου (Επιμ). Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών και Παιδαγωγικά Τμήματα, 30 χρόνια μετά: Αντιμετωπίζοντας τις νέες προκλήσεις. Πρακτικά 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου του Δικτύου Πρακτικών Ασκήσεων. Βόλος: Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Θεσσαλίας.
Μπαμπάλης, Θ., & Τσώλου, Ο. (2017). Σχολική Διαρροή: Γιατί οι μαθητές εγκαταλείπουν το σχολείο; Ερευνώντας τα αίτια του φαινομένου. Στο 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ειδικής Εκπαίδευσης με διεθνή συμμετοχή Σύγχρονες Τάσεις και Προτάσεις στην Ειδική Εκπαίδευση, 23-26 Νοεμβρίου 2017, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, Αθήνα.
Babalis, Th., Koutouvela, Ch., & Stavrou, N. (2015). Classroom climate in greek school-primary and secondary education: Differentiations among students based on gender. In 9th International Technology, Education and Development Conference (INTED 2014) (pp. 4762-4768), 2-4 March 2015, Madrid, Spain.