Αρχική σελίδα » Ανθρώπινο Δυναμικό » Μέλη Δ.Ε.Π. » Ελισάβετ Λαζαράκου

Ελισάβετ Λαζαράκου, Επίκ. Καθηγήτρια, Αξιολόγηση της μαθησιακής διαδικασίας:

 Παιδαγωγική - Διδακτική προσέγγιση

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

emailelazarak[at]primedu.uoa[dot]gr

Τηλέφωνο: +30210-3688011

Διεύθυνση: Π.Τ.Δ.Ε. – Ε.Κ.Π.Α., Ναυαρίνου 13Α, Αθήνα 106 80

 

   

ΣΠΟΥΔΕΣ

  • Διδακτορικό Δίπλωμα στις Επιστήμες της Αγωγής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Τίτλος Διατριβής: «Το πρόβλημα της επιλογής περιεχομένων διδασκαλίας του Αναλυτικού Προγράμματος Παράδειγμα: Η Αρχαία Ελλάδα στο Αναλυτικό Πρόγραμμα και το Σχολικό Εγχειρίδιο Ιστορίας του Δημοτικού Σχολείου»
  • Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης «Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική (Διδακτική-Προγράμματα Σπουδών)». Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
  • Δίπλωμα Διετούς Μετεκπαίδευσης στο Μαράσλειο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης (Μ.Δ.Δ.Ε.) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
  • Πτυχίο Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
  • Πτυχίο Τμήματος Κοινωνιολογίας, Πάντειο Πανεπιστήμιο

 

ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ

  • Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών για την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής

 

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ

  • Επίκουρη Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
  • Μέλος Συνεργαζόμενου  Εκπαιδευτικού Προσωπικού του Ε.Α.Π.
  • Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών  (Διδάσκουσα βάσει του ΠΔ 407/80 σε προπτυχιακό επίπεδο)
  • Σχολική Σύμβουλος Δημοτικής Εκπαίδευσης
  • Εκπαιδευτικός σε σχολεία της δημόσιας και ιδιωτικής Δημοτικής Εκπαίδευσης 

 

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

  • Εκπαιδευτική αξιολόγηση: αξιολόγηση της μαθησιακής διαδικασίας
  • Διδακτική Μεθοδολογία
  • Αναλυτικά προγράμματα και Σχολικά Εγχειρίδια
  • Εκπαίδευση ενηλίκων και διαβίου μάθηση
  • Διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας

 

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

α. Προπτυχιακό Πρόγραμμα

  • Εκπαιδευτική Αξιολόγηση: Αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή
  • Εκπαίδευση εκπαιδευτικών: Μικροδιδασκαλίες – Μικρομαθήματα – Πρακτική ΄Ασκηση
  • Γενικές αρχές και στρατηγικές διδασκαλίας & Πρακτική Άσκηση
  • Διαχείριση της σχολικής τάξης & Πρακτική Άσκηση

 

β. Μεταπτυχιακό πρόγραμμα

  • Σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις
  • Αξιολόγηση της σχολικής μονάδας
  • Ευπαθείς κοινωνικές ομάδες – Κοινωνικός αποκλεισμός και δια βίου μάθηση
  • Εκπαίδευση και Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών: μικροδιδασκαλία και μικρομαθήματα
  • Έρευνα των Αναλυτικών Προγραμμάτων και των Σχολικών Εγχειριδίων
  • Επαγγελματική Αυτονομία και Επαγγελματική Εξέλιξη του Εκπαιδευτικού/Εκπαιδευτή Ενηλίκων
  • Στρατηγικές και Τεχνικές διδασκαλίας
  • Εισαγωγή στην Εκπαίδευση Ενηλίκων

 

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Βιβλία και κεφάλαια σε συλλογικούς τόμους

Λαζαράκου, Ε. (2018). Η αξιολόγηση στους οργανισμούς εκπαίδευσης ενηλίκων. Εκπαιδευτικό υλικό της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών «Εκπαίδευση Ενηλίκων», Ε.Α.Π. Πάτρα.

Λαζαράκου, Ε. (2018). Η Λειτουργία του προγραμματισμού στους οργανισμούς εκπαίδευσης ενηλίκων. Εκπαιδευτικό υλικό της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών «Εκπαίδευση Ενηλίκων», Ε.Α.Π. Πάτρα.

Λαζαράκου, Ε.  (2011). Αξιολόγηση στο μάθημα της Ιστορίας: Εναλλακτικές τεχνικές. Αθήνα: Γρηγόρης.

Βρεττός, Ι. Ε., & Λαζαράκου, Ε. Δ. (2011). Ενσυναισθητική προσέγγιση του εικαστικού έργου κατά τη διδασκαλία. Στο Χ. Μπαμπούνης (Επιμ.), ιστορίας μέριμνα. Τιμητικός τόμος στον καθηγητή Γεώργιο Ν. Λεοντσίνη (σσ. 187-203) (Τομ. Α1). Αθήνα, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Βρεττός, Ι. Ε., & Λαζαράκου, Ε. Δ. (2006). Διδάσκοντας αξίες σήμερα: η αποστολή, οι δυνατότητες και τα όρια του σχολείου. Στο Α. Τριλιανός, Γ. Δημάκος, Ι. Κεκές, Ε. Φυριππής, Κ. Φασούλης, Η. Μυλωνάκου – Κεκέ & Θ. Μπαμπάλης (Επιμ.), Αναγνώριση. Τιμητικό αφιέρωμα στον Καθηγητή Θεόδωρο Εξαρχάκο (σσ. 153-175). Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

 

Δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά

Lazarakou, E. D. (2009). Historical imagination as an evaluative criterion for student performance in the subject of history: The revolt of Mytilene from the Athenian League. EkklesiastikosPharos, 91(20), 82-93.

Λαζαράκου, Ε. Δ. (2009). Η ανάπτυξη της ενσυναίσθησης στο Αναλυτικό Πρόγραμμα. Επιστήμες Αγωγής, 1, 107-118.

Βρεττός, Ι. Ε. & Λαζαράκου, Ε. Δ. (2009). Η εικόνα ως μέσο διδασκαλίας και αξιολόγησης του μαθητή: Το παράδειγμα του σχολικού εγχειριδίου Ιστορίας της Δ΄ Δημοτικού. Συγκριτική και Διεθνής Εκπαιδευτική Επιθεώρηση, Ειδικό Θεματικό Τεύχος, 13, 177-200.

Lazarakou, E. D. (2008). Empathy as a tool for historical understanding: an evaluative approach of the ancient Greek primary history curriculum. International Journal of Social Education, 23(1), 27-46.

Λαζαράκου, Ε. Δ. (2006). Συμβατότητα Προγράμματος Σπουδών και Σχολικού Εγχειριδίου: Το παράδειγμα των Προγραμμάτων Σπουδών και των Σχολικών Εγχειριδίων Ιστορίας του Δημοτικού Σχολείου. Επιστήμες Αγωγής, 1, 137-150.

Λαζαράκου, Ε. Δ. (2005). Εθνικές και κοινωνικές προκαταλήψεις και στερεότυπα στα κείμενα και την εικονογράφηση των σχολικών εγχειριδίων Ιστορίας: Το παράδειγμα του  σχολικού εγχειριδίου ιστορίας της ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου. Τα Εκπαιδευτικά, 77-78, 201-209.

Δημοσιεύσεις σε τόμους πρακτικών επιστημονικών συνεδρίων

Βρεττός, Ι. Ε., & Λαζαράκου, Ε. Δ. (2011). Ρητές και Λανθάνουσες Αξίες κατά την Ανάγνωση ενός Έργου Τέχνης στο μάθημα της Ιστορίας. Στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πρακτικά 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Επιστημών Εκπαίδευσης (σσ. 326-336) (27- 30 Μαΐου 2010) (Τόμ. Α΄). Αθήνα.

Λαζαράκου, Ε. (2010). Η αξιοποίηση της καλλιτεχνικής δημιουργίας του μαθητή κατά την αξιολόγησή του στο μάθημα της Ιστορίας: Θεωρητικό πλαίσιο και παιδαγωγική προοπτική. Στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πρακτικά 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Επιστημών Εκπαίδευσης (σσ. 224-232) (28-31 Μαΐου 2009) (Τομ. Β΄). Αθήνα: Σμυρνιωτάκης.

Λαζαράκου, Ε. Δ. (2008). Προγράμματα κοινωνικού και συναισθηματικού εγγραμματισμού στο σχολείο: Προϋποθέσεις και αποτελεσματικότητα. Στο Π. Γεωργογιάννης (Επιμ.), Επιστημονικός Διάλογος για την Ελληνική Εκπαίδευση. Τυπική, μη τυπική και άτυπη εκπαίδευση στην Ελλάδα (σσ. 181-198). Πρακτικά 1ου Διεθνούς Συνεδρίου (Αθήνα, 28-30 Νοεμβρίου 2008) (Τομ. 1ος). Πάτρα.

Λαζαράκου, Ε. Δ. (2007). Η ενσυναίσθηση στο μάθημα της Ιστορίας. Στο Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος. Πρακτικά 5ου Πανελλήνιου Συνεδρίου. Ελληνική Παιδαγωγική και Εκπαιδευτική Έρευνα (σσ. 537-548) (Θεσσαλονίκη, 24-26 Νοεμβρίου 2006) (Τομ. Β΄). Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη.

Βρεττός, Ι., Λαζαράκου, Ε., Σταμάτη, Ε., & Σταυρόπουλος, Γ. (2002). Η μικροδιδασκαλία στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών: Το πρόβλημα του αριθμού των μελών της ομάδας και της αξιολόγησής τους. Στο Α. Παπάς, Α. Τσιπλητάρης, Ν. Β. Πετρουλάκης, Σ. Νικόδημος, Κ. Χάρης & Ν.Δ. Ζούκης (Επιμ.), Ελληνική Παιδαγωγική και Εκπαιδευτική Έρευνα (σσ. 247-263). Πρακτικά 2ου Πανελληνίου Συνεδρίου (Αθήνα 02-04 Νοεμβρίου 2000) (Τόμ. Β΄). Αθήνα, Ατραπός.