ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ | Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, Διά Βίου Μάθησης και Επικοινωνίας |
ΤΟΜΕΑΣ | ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ |
ΤΜΗΜΑ | ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ |
ΣΧΟΛΗ | ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΓΩΓΗΣ |
| |
| (Γ.Σ. 22-02-01, Π.Δ. 234/02, Φ.Ε.Κ. 213/13-9-2002) Φ.Ε.Κ μετονομασίας 1528/15-05-21 τεύχος Β' |
Διευθυντής
Θωμάς Μπαμπάλης, Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε.
Διεύθυνση Εργαστηρίου: Μαρασλή 4, T.K. 10676, Αθήνα
τηλ. επικοινωνίας: 210 3689569
e-mail: tbabalis@primedu.uoa.gr
ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ
Το «Εργαστήριο Συγκριτικής Παιδαγωγικής, Διεθνούς Εκπαιδευτικής Πολιτικής και Επικοινωνίας» μετονομάζεται σε «Εργαστήριο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, Διά Βίου Μάθησης και Επικοινωνίας», το οποίο θα καλύπτει διδακτικές, εκπαιδευτικές, ακαδημαϊκές, ερευνητικές και επιμορφωτικές ανάγκες στα αντικείμενα του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, της Διά Βίου Μάθησης και Επικοινωνίας και ευρύτερα των Επιστημών της Αγωγής και της Εκπαίδευσης.
Το «Εργαστήριο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, Διά Βίου Μάθησης και Επικοινωνίας» έχει ως σκοπό:
- Την ανάπτυξη και προώθηση του ερευνητικού έργου στους γνωστικούς τομείς του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, της διασφάλισης και βελτίωσης της ποιότητας Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων, Οργανισμών που Μαθαίνουν και Κοινοτήτων Μάθησης, της Διεθνούς Εκπαιδευτικής Πολιτικής, της Αειφόρου Ανάπτυξης, της Διά Βίου Μάθησης, της Ενταξιακής Εκπαίδευσης, της Αλληλεπίδρασης και Επικοινωνίας, της Επιμόρφωσης-Κατάρτισης και της Αξιολόγησης.
- Τη συμβολή στην αρχική κατάρτιση και συνεχή επαγγελματική ανάπτυξη και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, των εκπαιδευομένων και των στελεχών της εκπαίδευσης στις αρχές του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, της Παραγωγικής Σκέψης και της Καινοτομίας, της Διά βίου Μάθησης, της Εκπαίδευσης Ενηλίκων, της Επικοινωνίας και Αλληλεπίδρασης, των Δεξιοτήτων Ζωής, της Επιχειρηματικής Εκπαίδευσης, των Μοντέλων Διοίκησης και Ηγεσίας με την αξιοποίηση σύγχρονων προσεγγίσεων και των νέων τεχνολογιών εξ αποστάσεως διδασκαλίας και μάθησης.
- Τον συνεχή μετασχηματισμό του Πανεπιστημίου προς όφελός του ως Οργανισμού που Μαθαίνει (Learning Organisation).
- Την υποστήριξη του διδακτικού έργου σε μια σειρά μαθημάτων του προπτυχιακού και μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών του ΠΤΔΕ και άλλων Τμημάτων του ΕΚΠΑ και των λοιπών Ελληνικών Πανεπιστημίων.
- Την προώθηση και ανάπτυξη συνεργασιών με Πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα της Ελλάδας και της Αλλοδαπής σε τομείς κοινού ενδιαφέροντος.
- Την οργάνωση συνεδρίων, ημερίδων, σεμιναρίων, συμποσίων, εργαστηρίων, εισηγήσεων/διαλέξεων και άλλων επιστημονικών εκδηλώσεων επικοινωνίας με την εκπαιδευτική και επιστημονική κοινότητα στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
- Την επιμέλεια και έκδοση περιοδικού, συλλογικών τόμων, πρακτικών συνεδρίων σε ηλεκτρονική ή/και έντυπη μορφή.
- Τη συμμετοχή σε επιστημονικά δίκτυα και προγράμματα που αναφέρονται στα γνωστικά αντικείμενα που υπηρετεί το Εργαστήριο.
- Τη δημιουργία Κοινοτήτων Μάθησης (συναντήσεις ομάδων μελετητών από συναφή γνωστικά αντικείμενα με σκοπό την ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών, την ανάπτυξη ιδεών και την παραγωγή νέας γνώσης).
- Την ανάπτυξη και υλοποίηση της Μεθοδολογίας Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού σε επίπεδο τάξης, σχολείου, κοινότητας, πολιτείας.
- Τον σχεδιασμό, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και την πιστοποίηση διδακτικού υλικού τόσο συμβατικού όσο και με τη μορφή πολυμέσων (multimedia) στο πλαίσιο της τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης.
- Την επισκόπηση του πεδίου των Αναλυτικών Προγραμμάτων και των Curricula που εφαρμόζονται και έχουν κατά καιρούς εφαρμοστεί στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, καθώς και του περιεχομένου των Σχολικών Εγχειριδίων.
- Την ανάπτυξη του αρχείου ελληνικής, ευρωπαϊκής και διεθνούς εκπαιδευτικής πολιτικής, καθώς και εκπαιδευτικού σχεδιασμού.
- Την ανάπτυξη ενός συστήματος συλλογής, διάδοσης και ανάδειξης Καλών Πρακτικών.
- Την προώθηση αξιών που στηρίζονται στη συνεργασία, την επικοινωνία και την αλληλεπίδραση όλου του ανθρώπινου δυναμικού που εμπλέκεται με τα αντικείμενα του Εργαστηρίου και την ενίσχυση της συμμετοχής των φοιτητών στην πανεπιστημιακή ζωή.
- Την υποστήριξη της διδασκαλίας και μάθησης όλου του φάσματος των ηλικιών στο πλαίσιο της διά βίου μάθησης, καθώς και των επίσημων, των ανεπίσημων και άτυπων μορφών μάθησης.
- Τη διαμόρφωση προϋποθέσεων κοινωνικοποίησης, αποδοχής και αναγνώρισης του πλουραλισμού και της ετερότητας ως βασικών χαρακτηριστικών του εκπαιδευτικού και κοινωνικού γίγνεσθαι στο πλαίσιο μια εκπαιδευτικής πολιτικής που στηρίζεται στις αρχές της Ενταξιακής Εκπαίδευσης.
- Τη σύνδεση θεωρίας και πράξης μέσω της μελέτης, υλοποίησης και εποπτείας της Πρακτικής Άσκησης στην αρχική εκπαίδευση των υποψήφιων εκπαιδευτικών και στο πλαίσιο της Διά Βίου Μάθησης.
Ο Διευθυντής του Εργαστηρίου
Καθηγητής Θωμάς Μπαμπάλης
Αρχείο παρελθόντων ετών