Αρχική σελίδα » Ανθρώπινο Δυναμικό » Μέλη Δ.Ε.Π. » Κωνσταντίνα Τσώλη

Τσώλη Κωνσταντίνα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια

 

     

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

email: nadtso@primedu.uoa.gr

Τηλέφωνο: +30 2103688529

Διεύθυνση: ΠΤΔΕ - ΕΚΠΑ, Ιπποκράτους 20, 10680 Αθήνα

   

 

Σπουδές

  • Διδακτορικό Δίπλωμα στις Επιστήμες της Αγωγής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Τίτλος Διατριβής: «Η προώθηση της κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης των μαθητών του δημοτικού σχολείου στο μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας: διδακτικές προσεγγίσεις και εφαρμογές στην τάξη».
  • Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης «Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική (Διδακτική-Προγράμματα Σπουδών)». Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
  • Δίπλωμα Διετούς Μετεκπαίδευσης στο Μαράσλειο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης (Μ.Δ.Δ.Ε.) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
  • Πτυχίο Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

 

 Υποτροφίες

  • Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών για την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής

 

Επαγγελματική σταδιοδρομία

  • Επίκουρη Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (από το 2018)
  • Αποσπασμένη στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (2016-2018)
  • Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών  (Διδάσκουσα βάσει του ΠΔ 407/80 σε προπτυχιακό επίπεδο) (2016-2017)
  • Εκπαιδευτικός σε σχολεία της Δημόσιας Α/βάθμιας Εκπαίδευσης (2005-2016)
  • Εκπαιδευτικός στο Ιδιωτικό Δημοτικό Σχολείο «Γεννάδειος» (2002-2005)

 

Ερευνητικά ενδιαφέροντα

  • Κοινωνική και Συναισθηματική Μάθηση
  • Συναισθηματική Νοημοσύνη
  • Κλίμα Σχολικής Τάξης
  • Καλλιέργεια Δεξιοτήτων Ζωής
  • Διδακτική Μεθοδολογία
  • Διαχείριση της Σχολικής Τάξης
  • Πρακτική Άσκηση

 

Διδασκαλία μαθημάτων

α) Προπτυχιακό πρόγραμμα

  • Σχολική Παιδαγωγική και Πρακτική Άσκηση 
  • Σχολική Κοινωνικοποίηση, Διαφοροποίηση και Κοινωνική Ένταξη
  • Γενικές Αρχές και Στρατηγικές Διδασκαλίας & Πρακτική Άσκηση Ι (συνδιδασκαλία)
  • Εκπαίδευση εκπαιδευτικών: Μικροδιδασκαλίες-Πρακτική Άσκηση (συνδιδασκαλία)
  • Διαχείριση της Σχολικής Τάξης & Πρακτική Άσκηση ΙΙ (συνδιδασκαλία)
  • Δι-Εβδομαδιαία Πρακτική Άσκηση (συνδιδασκαλία)

 

β) Μεταπτυχιακό πρόγραμμα

  • Στρατηγικές και τεχνικές διδασκαλίας
  • Η λογοτεχνία και οι παιδαγωγικές της διαστάσεις
  • Επίκαιρα Ζητήματα στην Εκπαίδευση
  • Διδακτική Μεθοδολογία και Αξιολόγηση
  • Παιδαγωγική, Διδασκαλία και Αναλυτικό Πρόγραμμα
  • Διδακτική Μεθοδολογία και Πρακτική Άσκηση
  • Ο Εκπαιδευτικός ως Επαγγελματίας

 

Ενδεικτικά ερευνητικά προγράμματα

  • Σχολικό κλίμα και αποτελεσματικότητα του δημοτικού σχολείου (ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ) (1/11/2011 έως 31/10/2012)
  • ETHICSBOARD: Teaching ethical principles and sustainable entrepreneurship at schools and at their related communities, ERASMUS+ (2017-2019)
  • HEALING: Developing a Multidisciplinary Diploma on Art Therapy in Health Education, ERASMUS+ (15/1/2020 – 14/1/2023)
  • Consulting Services for Developing Textbook Evaluation Requirements and Capacity-Building of Experts (10 June 2020– 10 August 2021)

 

Ενδεικτικές ακαδημαϊκές δραστηριότητες

 

Κριτής σε διεθνή και ελληνικά επιστημονικά περιοδικά:

  • PSYCH
  • Educational Research Reviews
  • Frontiers in Psychology
  • Preschool and Primary Education
  • Μέντορας
  • Επιστημονική επετηρίδα του Παιδαγωγικού Τμήματος Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

 

Μέλος επιστημονικών εταιρειών:

  • Μέλος της Παιδαγωγικής Εταιρείας της Ελλάδος (Π.Ε.Ε.)
  • Μέλος του Ευρωπαϊκού Δικτύου Κοινωνικής και Συναισθηματικής Επάρκειας (ENSEC-European Network on Social and Emotional Competence)
  • Μέλος της Παιδαγωγικής Εταιρείας της Κύπρου (Π.Ε.Κ.)

 

Δημοσιεύσεις (επιλογή)

Α) Βιβλία και κεφάλαια σε διεθνείς και ελληνικούς επιστημονικούς συλλογικούς τόμους

Babalis, Th., & Tsoli, K. (2017). Classroom Life: Shaping the Learning Environment, Classroom Management Strategies and Teaching Techniques. New York: Nova Publishers.

Τσώλη, Κ. (2019). Εκπαιδεύοντας εκπαιδευτικούς: Η Πρακτική Άσκηση στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Ε.Κ.Π.Α. Στο Καινοτομία, Αειφορία και Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός (σσ. 296-314). ΠΜΣ «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση», ΤΕΠΑΕΣ, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Ρόδος.

Τσώλη, Κ. (2018). Τεχνικές βιωματικής μάθησης στην εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη: res, non verba. Στο Β. Παπαβασιλείου, Ν. Ανδρεαδάκης,  Γ. Παπαδομαρκάκης, & Μ. Καΐλα (επιμ.),  Αειφορία, Αειφόρος Ανάπτυξη, Φύση και Ανθρώπινη Φύση: Ο Κόσμος μας; Quo Vadis? (σσ. 469-484). ΠΜΣ «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση», ΤΕΠΑΕΣ, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Ρόδος.

Babalis, Th., Tsoli, K., & Kirkigianni, F. (2018). Psychosocial dimensions of single-parenting in Greece: reality and prospects. In T. K. Babalis, Y. Xanthacou, & M. Kaila (edit.), Single-Parenting in the 21st Century: Perceptions, Issues and Implications (pp. 167-181). New York: Nova Publishers.

 

Β) Δημοσιεύσεις σε διεθνή και ελληνικά επιστημονικά περιοδικά

Tsoli, K. (2019). Friendship and Peer Cultures in Childhood. Bloomsbury Education and Childhood Studies. DOI: 10.5040/97813509963.

Tsoli, K. (2019). Active Citizenship: The Contribution of Experiential Learning and Critical Education (公民:体验式学习和批判教育的贡献). Journal of Contemporary Education and Culture, 11(2), 6-13.

Τσώλη, Κ. (2016). Η κοινωνική και συναισθηματική αγωγή στην αρχική εκπαίδευση των μελλοντικών δασκάλων: μία πρόταση εφαρμογής στο πλαίσιο της Πρακτικής Άσκησης. Ηώς, 4(2).

Babalis, Th., Kirkigianni, F., & Tsoli, K. (2015). School and students’ families communication techniques and relevant practices in a social pedagogical context: Primary Education Principals’ views in Greece during the economic crisis. International Journal of Social Pedagogy – Special Issue ‘Social pedagogy in times of crisis in Greece’, 4(1), 77-92.

 

Γ) Δημοσιεύσεις σε τόμους πρακτικών διεθνών και εθνικών επιστημονικών συνεδρίων

Μπαμπάλης, Θ., & Τσώλη, Κ. (2020). Οι σχέσεις με συνομηλίκους ως παράγοντας βελτίωσης του κλίματος της σχολικής τάξης. Στο Ε. Γουργιώτου, Δ. Κακανά, Μ. Μπιρμπίλη, & Κ. Χατζοπούλου (Επιμ). Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών και Παιδαγωγικά Τμήματα, 30 χρόνια μετά: Αντιμετωπίζοντας τις νέες προκλήσεις. Πρακτικά 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου του Δικτύου Πρακτικών Ασκήσεων. Βόλος: Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Θεσσαλίας.

Τσώλη, Κ. (2018). Διαπολιτισμική εκπαίδευση στο σχολείο του 21ου αιώνα: διδακτικές προσεγγίσεις και βιωματικές δράσεις. Στην Εκδήλωση για την πανηγυρική λήξη του Ευρωπαϊκού Προγράμματος με τίτλο «Μιλώντας για τις Ευρωπαϊκές αξίες και τα δικαιώματα του Πολίτη σε Πολυ-πολιτισμικά σχολεία». Ευρωπαϊκό Κέντρο Αριστείας Jean Monnet του Ε.Κ.Π.Α.

Τσώλη, Κ. (2018). Χαρτογραφώντας το πεδίο της καλλιέργειας δεξιοτήτων ζωής στο σχολείο του 21ου αιώνα: ο ρόλος του εκπαιδευτικού. Στην Ημερίδα επιμόρφωσης του Πανελλήνιου Συλλόγου Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Αποφοίτων Πανεπιστημίου (ΠΑ.ΣΥ.ΚΑ.ΓΑ.) με τη συνεργασία του 26ου Γυμνασίου Αθήνας Ο εκπαιδευτικός στον 21ο αιώνα: ανάπτυξη δεξιοτήτων (σσ. 118-126). Αθήνα, 17/03/2018.