Σπουδές - Διδακτορικό Δίπλωμα στη Νευροψυχολογία, Τμήμα Πειραματικής Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Οξφόρδης, Ηνωμένο Βασίλειο
- Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στις Μεθόδους Έρευνας στην Ψυχολογία, Τμήμα Πειραματικής Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Οξφόρδης, Ηνωμένο Βασίλειο
- Πτυχίο στην Ψυχολογία, Τμήμα Ψυχολογίας, Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών
Επαγγελματική σταδιοδρομία - Μέλος ΔΕΠ του Παιδαγωγικoύ Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (2014 - σήμερα)
- Ειδική Επιστήμονας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Π.Δ. 407/80) (2009-2012)
- Επικεφαλής του Τμήματος Ψυχολογίας στο Οικονομικό Κολλέγιο Αθηνών (BCA) (2011-2014)
Ερευνητικά ενδιαφέροντα - Νευροεπιστήμες και εκπαίδευση (Εκπαιδευτική Νευροεπιστήμη, Νευρο-εκπαίδευση)
- Πειραματική νευροψυχολογία
- Απεικόνιση εγκεφάλου (λειτουργικός διακρανιακός υπέρηχος Doppler [fTCD], λειτουργική απεικόνιση μαγνητικού συντονισμού [fMRI])
- Πειραματική γνωστική ψυχολογία με έμφαση στη μελέτη των γλωσσικών και μνημονικών λειτουργιών
- Εγκεφαλική και συμπεριφορική πλευρίωση (κυριοχειρία)
Διδασκαλία μαθημάτων Προπτυχιακό επίπεδο
- Εκπαιδευτική Νευροεπιστήμη
- Στατιστική με τη χρήση SPSS (2017-2018, συνδιδασκαλία με Γ. Σιδερίδη)
- Αναπτυξιακή Ψυχολογία (2020-2021)
Μεταπτυχιακό επίπεδο - Νευροεπιστήμες και Εκπαίδευση
- Εφαρμογές των Νευροεπιστημών στην Εκπαίδευση
-
Μεθοδολογία Έρευνας και Στατιστική -
Γνωστική Ψυχολογία στην Εκπαίδευση -
Εισαγωγή στις Νευροεπιστήμες - Επίβλεψη διπλωματικών εργασιών
Ερευνητικά προγράμματα - Επιστημονική Υπεύθυνη στο πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΛΙΔΕΚ) "By (writing) hand: Investigating the cerebral laterality during writing using functional transcranial Doppler ultrasound and the genetic relationship of laterality with special learning difficulties (dyslexia, dysgraphia) (WRITE)" (2020-2023)
- Ερευνητική συνεργάτης στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα H2020 "Modulating Human Subjective Experience (ChronoPilot)" (2021-2025)
- Υπεύθυνη της ελληνικής ομάδας στο πρόγραμμα Erasmus+ "Interdisciplinary Cooperation in Psychosocial Interventions (InterAct)" (2018-2020)
- Υπεύθυνη της ελληνικής ομάδας στο πρόγραμμα Erasmus+ "new Tools for Inclusion of Dyslexic studEnts (TIDE)" (2016-2019)
- Ερευνητική συνεργάτης στο ερευνητικό πρόγραμμα με τίτλο «Αξιολόγηση δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης» (2012-2014)
- Ερευνητική συνεργάτης στο ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα με τίτλο «Designing evidence-based strategies and actions to face bullying by considering socio-ethnic diversities in school populations and evaluating their effects (DAPHNE III)» (2009-2011)
Ακαδημαϊκές δραστηριότητες Κριτής εργασιών στα περιοδικά (https://publons.com/author/1176437/marietta-papadatou-pastou#profile): - Brain and Language (Elsevier)
- Brain and Cognition (Elsevier)
- Plos ONE (Public Library of Science)
- Psychoneuroendocrinology (Elsevier)
- Molecular Neurobiology (Springer)
- Journal of Psychosomatic Research (Elsevier)
- Laterality: Asymmetries of Body, Brain and Cognition (Psychology Press)
- Ψυχολογία (περιοδικό της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας)
- Έρευνα στην Εκπαίδευση (Εργαστήριο Παιδαγωγικής Έρευνας & Εκπαιδευτικών Πρακτικών, ΕΠΕΕΠ, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο)
- Journal of Anxiety Disorders (Elsevier)
- IEEE Transactions on Human-Machine Systems (Systems, Man, and Cybernetics Society)
- Neuropsychology (American Psychological Association)
- Neuropsychologia (Elsevier)
Επιστημονικές οργανώσεις: - Ελληνική Ψυχολογική Εταιρεία (ΕΛΨΕ)
- Γενική Γραμματέας (5.2017-5.2019)
- Συν-συντονίστρια Κλάδου Νευροψυχολογίας (5.2015 – σήμερα)
- British Psychological Society (BPS)
- Associate Fellow (AFBPsS)
- Chartered Psychologist (CPsychol)
- Chartered Scientist (CSci)
- Ψυχολογική Εταιρεία Βορείου Ελλάδος (ΨΕΒΕ)
- Σύλλογος Ελλήνων Ψυχολόγων (ΣΕΨ)
- Ελληνική Εταιρεία Νευροεπιστημών
- Federation of European Neuroscience Societies
- International Brain Research Organization
- Ελληνική Νευροψυχολογική Εταιρεία (ΕΝΨΕ)
Επικοινωνία της Επιστήμης - Ομιλίες για το ευρύ κοινό (π.χ. Mediterranean Science Festival, Athens Science Festival, Café Scientific)
- Άρθρα εκπλαϊκευμένης επιστήμης στον τύπο (π.χ. Athens Voice, protagon.gr, scinews.eu, στήλη με τίτλο "Let's Science" στην a8inea.com)
Δημοσιεύσεις Άνω των 50 δημοσιεύσεων σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά με κριτές (H-factor = 22, πάνω από 1500 ετεροαναφορές https://scholar.google.gr/citations?user=jVcD7-UAAAAJ&hl=el) Επιλεγμένα άρθρα σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά με το σύστημα των κριτών (n = 15)
- Nastou, E., Ocklenburg, S., Hoogman, M., & Papadatou-Pastou, M. (2022). Handedness in ADHD: Meta-Analyses. Neuropsychology Review. https://doi.org/10.1007/s11065-021-09530-3
- Pfeifer, L. S., Schmitz, J., Papadatou-Pastou, M., Peterburs, J., Paracchini, S., & Ocklenburg, S. (2022). Handedness in twins: Meta-analyses. BMC Psychology, 10(11) https://doi.org/10.1186/s40359-021-00695-3
- Westerhausen, R., & Papadatou-Pastou, M. (2021). Handedness and midsagittal corpus callosum morphology: A systematic meta-analytic evaluation. Brain Structure and Function. https://doi.org/10.1007/s00429-021-02431-4
- Papadatou-Pastou, M., Ntolka, E., Schmitz, J., Martin, M., Munafò, M. R., Ocklenburg, S., & Paracchini, S. (2020). Human handedness: A meta-analysis. Psychological Bulletin, 146(6), 481–524. Doi: https://doi.org/10.1037/bul0000229
- Papadatou-Pastou, M., Gritzali, M., & Barrable, A. (2018). Educational neuromyths using the case of learning styles: Lack of agreement between teachers’ judgments of their students’ Learning Styles, self-assessed Learning Styles, and students’ intelligence. Frontiers in Education: Educational Psychology, Doi: https://doi.org/10.3389/feduc.2018.00105
- Ntolka, E., & Papadatou-Pastou, M. (2018). Right-handers have negligibly higher IQ scores than left-handers: Systematic review and meta-analyses. Neuroscience & Biobehavioral Reviews, 84,376-393.
Doi: https://doi.org/10.1016/j.neubiorev.2017.08.007
- Papadatou-Pastou, M., & Martin, M. (2017). Cerebral laterality for language is related to adult salivary testosterone levels but not digit ratio (2D: 4D) in men: A functional transcranial Doppler ultrasound study. Brain and Language, 166, 52-62.
Doi: https://doi.org/10.1016/j.bandl.2016.12.002 - Papadatou-Pastou, M., Haliou, E., & Vlachos, F. (2017). Brain Knowledge and the Prevalence of Neuromyths among Prospective Teachers in Greece. Frontiers in Psychology, 8, 804. Doi: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2017.00804
- Papadatou-Pastou, M., & Tomprou, D. M. (2015). Intelligence and handedness: Meta-analyses of studies on intellectually disabled, typically developing, and gifted individuals. Neuroscience & Biobehavioral Reviews, 56, 151-165.
Doi: https://doi.org/10.1016/j.neubiorev.2015.06.017 - Gilmore, C. & Papadatou-Pastou, M. (2009). Patterns of individual differences in conceptual understanding and arithmetical skill: a meta-analysis”. Mathematical Thinking and Learning, 11(1), 25-40.
Doi: https://doi.org/10.1080/10986060802583923 - Bishop, D.V.M., Watt, H. & Papadatou-Pastou, M. (2009). An efficient and reliable method for measuring cerebral lateralisation during speech with functional transcranial Doppler ultrasound. Neuropsychologia, 47, 587-590.
Doi: https://doi.org/10.1016/j.neuropsychologia.2008.09.013 | |