Αρχική σελίδα » Ανθρώπινο Δυναμικό » Μέλη ΕΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ » Ορφανού Αλεξία

Αλεξία Ορφανού, Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό (Ε.ΔΙ.Π.)

                                                                                 

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

email: alorf@primedu.uoa.gr

Τηλέφωνο: +302103688516 , 6943928031

Διεύθυνση: Ιπποκράτους 20 (Γ΄ όροφος), Τ.Κ. 10680, Αθήνα

ENGLISH CV

                                                                          


Σπουδές

  • Διδακτορικό στην Παιδαγωγική (EdD) του ΠΤΔΕ της Παιδαγωγικής Σχολής Φλώρινας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.
  • Μάστερ στην Εκπαίδευση (M.A. Ed.) του Ινστιτούτου Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου του Λονδίνου.
  • Μαιτρίζ στη Διδακτική του Πανεπιστημίου Σταντάλ Γκρενόμπλ III.
  • Πτυχίο Κοινωνικής Θεολογίας του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του ΕΚΠΑ.
  • Πτυχίο Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ.

Επιμόρφωση

  • Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης (Πιστοποιημένα Προγράμματα Επιμόρφωσης συνολικής διάρκειας 25 ημερών)
  •  «Εισαγωγική Εκπαίδευση Διοικητικών Υπαλλήλων»  (Κωδ. 30021Β01, 15 ημέρες).
  •  «Σύνταξη Δημοσίων Εγγράφων με Επεξεργαστές Κειμένου» (Κωδ. 30344α08, 5 ημέρες).
  •  «Ποιοτικές Υπηρεσίες του Δημοσίου Τομέα προς τον Πολίτη» (Κωδ. 80058Μ13, 5 ημέρες).
  • Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
  • «Αρχές Ανάλυσης και Σχεδιασμού Επιμορφωτικών Προγραμμάτων» (ΙΔ΄ κύκλος, Κ.Ε. 11503 διάρκειας 10 ωρών). Επιμορφωτικό πρόγραμμα που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Αξιολόγηση και Διασφάλιση Ποιότητας στην Εκπαίδευση», του Κέντρου Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης του ΕΚΠΑ.
  • «Πανεπιστήμιο για Όλους: Προκλήσεις στις Σπουδές Φοιτητών με Αναπηρία», Ημερίδα της Μονάδας Προσβασιμότητας Φοιτητών με Αναπηρία (ΜοΠροΦμεΑ) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
  •  Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης
  •  Σεμινάριο Α΄ έτους «Βυζαντινής Παλαιογραφίας».
  • Ιστορικά Αρχεία Μουσείου Μπενάκη
    • Πιστοποιητικό δεύτερου κύκλου (έτους) μαθημάτων «Οθωμανικής Γραφής».
  • Ελληνοαμερικανικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (Κολλέγιο Αθηνών - Κολλέγιο Ψυχικού)
  •  «Εργαστήριο Κατασκευής Χειροποίητου Παραμυθιού», Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Ενηλίκων (ΠΕΕ) στη συγγραφή και κατασκευή χειροποίητων παραμυθιών, ΚΜ. 332.1 διάρκειας 30 διδακτικών περιόδων.

Επαγγελματική σταδιοδρομία

  • Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό (Ε.ΔΙ.Π.) από το 2014 μέχρι και σήμερα στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης της Σχολής Επιστημών της Αγωγής του ΕΚΠΑ.
  • Βιβλιοθήκη και Κέντρο Έρευνας και Τεκμηρίωσης Παιδικού Μουσείου, (2012-2013).

Εθελοντική εργασία στο Ελληνικό Παιδικό Μουσείο (Ν.Π.Ι.Δ. αναγνωρισμένο από το Υπουργείο Πολιτισμού).

  • Διοικητική Υπάλληλος (Κλάδου ΠΕ Διοικητικού-Οικονομικού), (2004-2014).

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Μετάταξη από Ν.Α.Α.Α.).

  • Διοικητική Υπάλληλος (Κλάδου ΔΕ Διοικητικού-Λογιστικού), (2000-2004).

Πρόσληψη με γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ανατολικής Αττικής (Ν.Α.Α.Α.).

Ερευνητικά ενδιαφέροντα

  • Ιστορία της Νεοελληνικής Εκπαίδευσης (Ελλάδα, Οθωμανική Αυτοκρατορία και διασπορά).
  • Τοπική εκπαιδευτική ιστορία.
  • Εκπαιδευτική πολιτική.

Διδασκόμενα  μαθήματα

  • Προπτυχιακό πρόγραμμα
  • Ιδεολογικές αναπαραστάσεις και θεσμοποιημένες μορφές της αγωγής στην Ευρώπη, Κ.Μ. Α162 (ακαδημαϊκό έτος 2018-2019).

Ακαδημαϊκές δραστηριότητες

Συμμετοχή σε συνέδρια ως εισηγήτρια

  • Δέκα (10) εισηγήσεις σε δέκα (10) διεθνή συνέδρια.
  • Δώδεκα (12) εισηγήσεις σε έντεκα (11) πανελλήνια συνέδρια.
Συμμετοχή σε προεδρεία πανελλήνιων συνεδρίων
  • Δύο (2) συνέδρια.

Εκλαϊκευτικό έργο - Διαλέξεις

  • Προσκεκλημένη ομιλήτρια της Ελληνικής Ένωσης Φίλων της Μαδαγασκάρης (Ε.Ε.Φ.Ι.Μ.), Κυριακή 18 Μαρτίου 2018. 

Μέλος επιστημονικών εταιρειών και συλλόγω

  • International Standing Conference for the History of Education (ISCHE)
  • History of Education Society (HES)
  • Ελληνική Εταιρεία Ιστορικών της Εκπαίδευσης (ΕΛ.Ε.Ι.Ε.)
  • Ελληνική Ιστορική Εταιρεία (Ε.Ι.Ε.)
  • The European Higher Education Society (EAIR)
  • Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος (Π.Ε.Ε.)
  • Παιδαγωγική Εταιρεία Κύπρου (ΠΕΚ)
  • Ελληνικό Ινστιτούτο Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής και Εκπαίδευσης (ΕΛΛ.Ι.Ε.Π.ΕΚ.)
  • The European Association for Gender Research, Education and Documentation (ATGENDER)
  • Σύλλογος Φίλων του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού

Δημοσιεύσεις

Δημοσίευσα μόνη ή σε συνεργασία 1 βιβλίο και 17 επιστημονικά κείμενα (2 σε πρακτικά διεθνών συνεδρίων, 4 σε πρακτικά πανελληνίων συνεδρίων, 4 άρθρα σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά, 5 άρθρα σε ελληνικά επιστημονικά περιοδικά, 2 κεφάλαια σε διεθνείς επιστημονικούς τόμους).

Επιλεγμένες δημοσιεύσεις

Α) Βιβλίο

  • Ηλιάδου-Τάχου, Σ., & Ορφανού, Α. (2017). Ο παιδαγωγός Εμμανουήλ Γ. Σαρρής (1899-1977) και η συμβολή του στην ελληνική εκπαίδευση. Αθήνα: Οσελότος. [ISBN 978-960-564-231-0].  

Β) Μελέτες

Β1) Μελέτες σε Βιβλία

Μελέτες σε διεθνή βιβλία:

  • Iliadou-Tachou, S., & Orfanou, A. (2015). From the tsarist Russia to Soviet Union: the effects of the civil war in the Greek-speaking education. In Z. Rubene (Ed.), Democratisation of Education (pp. 131-140). Riga: University of Latvia Press [ISBN 978-9934-18-086-6].

 

  • Iliadou-Tachou, S., & Orfanou, A. (2015). Negotiating boundaries: Gender and social identities in the Ottoman Christian Communities: The case of divorces (1647-1923). In C. Zamfir et al. (Ed.), New perspectives on contemporary social studies (pp. 70-76). Rome: EUSER [ISBN 9788890916250].

Μελέτες σε ελληνικά βιβλία:

  • Ορφανού, Α. (2016). Όταν ο κερδώος Ερμής συναντά το λόγιο: Γεώργιος Σκοπελίτης, ένας Έλληνας μετανάστης στη Μαδαγασκάρη [Η συμβολή του Γ. Σκοπελίτη στον εκπαιδευτικό δημοτικισμό]. Στο Α. Ορφανού (Επιμ.). Παραμύθια από τη Μαδαγασκάρη (σσ. 159-178). Αθήνα: Απόπειρα. [ISBN 978 960 537 2217].
  • Ορφανού, Α. (2016). Ο αποικισμός και ο εκδυτικισμός: Charles Renel, διευθυντής εκπαίδευσης της Μαδαγασκάρης. Στο Α. Ορφανού (Επιμ.). Παραμύθια από τη Μαδαγασκάρη (σσ. 179-185). Αθήνα: Απόπειρα. [ISBN 978 960 537 2217].

Β2) Μελέτες σε περιοδικά και πρακτικά συνεδρίων

  • Ορφανού, Α. (2018). Η έκδοση του Λογοτεχνικού Περιοδικού «Κυψέλη» (1884-1887) και η συμβολή του Όθωνα Ρέντζου στη Λογοτεχνική Παιδεία. Στο Κ. Μαλαφάντης (Επιμ.). Πρακτικά του 10ου Πανελληνίου Επιστημονικού Συνεδρίου της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος με θέμα: «Λογοτεχνία και Παιδεία». Πανεπιστήμιο ιωαννίνων – Σχολή Επιστημών Αγωγής, Ιωάννινα, Ελλάδα, 4-6 Νοεμβρίου 2016. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων – Σχολή επιστημών Αγωγής (σσ. 469-492, τ. Α΄). Ζεφύρι: Διάδραση. [ISBN: 978-618-5059-76-7, ISBN set: 978-618-5059-75-0].
  • Iliadou-Tachou, S., Varvounis, M., & Orfanou, A. (2017). Elite Powers and their Impact on the Education of the Principality of Samos (1834-1912). Menon: Journal of Educational Research, A National and International Interdisciplinary Forum for Scholars, Academics, Researchers and Educators from a wide range of fields related to Educational Studies, (4), 87-99 [ISSN: 1792-8494].
  • Gialamas, V., Iliadou-Tachou, S., & Orfanou, A. (2016). Negotiating Boundaries Between Gender and Social Identities in the Principality of Samos: The Case of Divorces (1902-1911). European Journal of Social Sciences, Education and Research (EJSER), 8(1), 90-103 [ISSN 2411-9563 (Print), ISSN 2312-8429 (Online)].
  • Orfanou, A. (2015). The Upper Bourgeoisie Education of the Greek Diaspora in Egypt in the Late 19th Century Through Penelope Delta’s (1874-1941) Literature. Academic Journal of Interdisciplinary Studies, 4(1), 13-26 [ISSN 2281-4612 (online), ISSN 2281-3993 (print)].
  • Ορφανού, Α., & Ηλιάδου-Τάχου, Σ. (2015). Η συμβολή του Δημήτρη Αλβανού (1874-1916) στον εκπαιδευτικό δημοτικισμό. Παιδαγωγική Επιθεώρηση, Περιοδική Έκδοση της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος, 32(59), 21-40 [ISSN 1106-2177]
  • Ορφανού, A., Βαρβούνης, Μ., & Ηλιάδου-Τάχου, Σ. (2014). Ηγεμονικός λόγος και εθνικός λόγος: η μετάβαση από τον λόγο της ηγεμονικής σαμιακής εκπαίδευσης στο αίτημα για μια εθνική εκπαίδευση. Στο Β. Δημητριάδης, & Χ. Λάνδρος (Επιμ.), (2014). Από την αυτονομία στο εθνικό κράτος. Η ενσωμάτωση της Σάμου στην Ελλάδα. Πρακτικά Συνεδρίου, Σάμος, 2-4 Νοεμβρίου 2012 (σσ. 531-572). Σάμος, Γενικά Αρχεία του Κράτους Νομού Σάμου [ISBN 978-960-87914-4-2].
  • Γιαλαμάς, Β., Ηλιάδου-Τάχου, Σ., & Ορφανού, Α. (2014). Η διδασκαλία της Ιστορίας στην Ηγεμονία της Σάμου από τις σχολικές εκδόσεις του Ηγεμονικού Τυπογραφείου: Ανάμεσα στο σαμιακό ηγεμονισμό και τον ελληνικό εθνισμό. Στα Πρακτικά του 7ου Επιστημονικού Συνεδρίου Ιστορίας Εκπαίδευσης με Διεθνή Συμμετοχή, «Ποια γνώση έχει την πιο μεγάλη αξία; Ιστορικές συγκριτικές προσεγγίσεις», Συνεδριακό & Πολιτιστικό Κέντρο Πανεπιστημίου Πατρών 28-29 Ιουνίου 2014. Θεματική: Σχολική Γνώση και Διδακτική Ιστορίας και Γλώσσας. Πάτρα: Εργαστήριο του Ιστορικού Αρχείου Νεοελληνικής και Διεθνούς Εκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών. Ανάκτηση από eriande-elemedu.e-millescreations.com/art/uploads/didaktiki_istorisas_glossas.pdf.
  • Ορφανού, Α. (2012). Το θεσμικό πλαίσιο και η ιδεολογική λειτουργία της ελληνικής εκπαίδευσης στη Σάμο την περίοδο της Ηγεμονίας (Αύγουστος 1834 - Μάρτιος 1913), Διδακτορική Διατριβή, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Επόπτρια Σ. Ηλιάδου-Τάχου μέλη 3μελούς Κ. Φωτιάδης, Α. Ανδρέου). Θέματα Ιστορίας της Εκπαίδευσης, Περιοδική έκδοση της Ελληνικής Εταιρείας Ιστορικών της Εκπαίδευσης (ΕΛ.Ε.Ι.Ε.), (10), 166-168 [ISSN 1109-5806]
  • Ορφανού, A., Ηλιάδου-Τάχου, Σ., & Ανδρέου, Α. (2010). Το θεσμικό πλαίσιο της ελληνικής εκπαίδευσης στη Σάμο την περίοδο της Ηγεμονίας (Αύγουστος 1834-Μάρτιος 1913). Στο Μαλαφάντης, Κ., Ανδρεαδάκης, Ν., Καραγιώργος, Δ., Μανωλίτσης, Γ. & Οικονομίδης, Β. (Επιμ.), Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος και Πανεπιστήμιο Κρήτης, Σχολή Επιστημών Αγωγής, 7ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ελληνική Παιδαγωγική και Εκπαιδευτική Έρευνα, 19-21 Νοεμβρίου 2010 Πανεπιστημιούπολη Γάλλου Ρέθυμνο.(τ. Α΄, 579-588). Ζεφύρι: Διάδραση [ISBN set: 978-960-99909-3-6, ISBN: 978-960-99909-4-3].
  • Ορφανού, A. (2007). Τα ρωμαιοκαθολικά σχολεία στις αρχές του 20ού αιώνα στη Μυτιλήνη. Αγία Σιών Επιστημονική Επετηρίς Ιεράς Μητροπόλεως Μυτιλήνης Ερεσού και Πλωμαρίου, (2), 80-149 [ISSN 1790-5494-2].
  • Ορφανού, A. (2000). Η Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα από το 1976. Νέα Παιδεία, (95), 164-173 [ISSN 1105-4255-95]
  • Ορφανού, A. (1998). Ο κρατικός συγκεντρωτισμός στην προώθηση της εκπαιδευτικής αλλαγής. Νέα Παιδεία, (87), 116-118 [ISSN 1105-4255-87].

Αναγνώριση Επιστημονικού Έργου

 

ΠΙΝΑΚΑΣ 1

ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΩΝ ΕΤΕΡΟΑΝΑΦΟΡΩΝ

  Α/Α

ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΕΤΕΡΟΑΝΑΦΟΡΩΝ

Αριθμός

Τεκμηρίων/ΠΗΓΩΝ

Αριθμός

Ετεροαναφορών

1

ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΚΡΙΤΩΝ

1

35

2

ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ

2

2

3

ΑΡΘΡΑ ΣΤΟΝ ΤΥΠΟ

1

1

4

ΔΙΑΤΡΙΒΕΣ

1

2

5

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ

1

2

6

ΒΙΒΛΙΑ & ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΙ ΤΟΜΟΙ

5

9

7

ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ (Υπ. Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού)

1

1

8

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ  (Παιδαγωγικό Ινστιτούτο)

3

3

9

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ (Ελληνική Εταιρεία Ιστορικών της Εκπαίδευσης «ΕΛ.Ε.Ι.Ε.»)

1

1

10

ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ

(Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου)

1

1

11

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

(Πειραματικό ΓΕ. Λ. Μυτιλήνης του Πανεπιστημίου Αιγαίου)

1

1

12

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

(Βιβλιοπαρουσίαση, Γενεαλογία)

2

2

 

ΣΥΝΟΛΟ

20

60